دانلود پایان نامه پیاده سازی سیستم حمل و نقل معلق مفناطیسی

۱۳۹۳/۰۷/۱۵
نويسنده:
دانلود پایان نامه پیاده سازی سیستم حمل و نقل معلق مفناطیسی
چکیده:
اساس سیستم معلق مغناطیسی نیروی عکس العمل متقابل دو میدان مغناطیسی است که براساس خاصیت جذبی یا دفعی تولید شده و باعث ایجاد تعلیق می‌شود و در سیستم‌های حمل و نقل، وسیله نقلیه را در یک فاصله هوایی معین از ریل معلق می‌سازد، در نتیجه وسیله نقلیه می‌تواند بسیار سریع‌تر از سیستم های حمل و نقل زمینی حرکت کند و یا در یاتاقانهای مغناطیسی باعث عدم تماس بین دو سطح دوار شده و اصطکاک بین آنها حذف شده و عملکرد وسیله را بهتر می‌کند. با پیشرفت و کاهش قیمت مواد ابر رسانا و آهنربای دائم استفاده از موتورهای خطی به همراه سیستم تعلیق، که دارای سرعت زیادتر و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتر نسبت به موتورهای دوار هستند، به خصوص در سیستم حمل و نقل مورد توجه قرار گرفته است. در این پایان نامه مطالعه بر روی روشی برای ایجاد نیروهای معلق مغناطیسی با استفاده از آهنربای دائم، که سیستم تعلیق الکترودینامیکی استوانه‌ای نامیده می‌شود انجام شده است. استفاده از سیستم تعلیق الکترودینامیکی مسیر راهنما را نسبتاً ارزان خواهد ساخت چون مسیر راهنما فقط از ورقه‌های آلومینیومی تشکیل شده و به برق‌رسانی احتیاج ندارد. در ابتدا مدل تحلیلی سیستم ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس به کمک مدل اجزائ محدود دوبعدی و با استفاده از نرم‌افزار ANSYS 11.0، سیستم مدل شده است. با استفاده از مدل دوبعدی پارامترهایی که عملکرد سیستم تعلیق الکترودینامیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهند مورد بررسی قرار گرفته شده است. صحت مدل تحلیلی و اجزای محدود با مقایسه نتایج آنها با نیروهای تولید شده با استفاده از سیستم آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفته شده است. یک پوسته آلومینیومی دوار با قطر ۵/۰ متر برای نشان دادن حرکت خطی مسیر راهنما استفاده شده در حالیکه یک آهنربای دائم مکعبی در بالای مسیر راهنما قرار دارد. نیروهای بالابرنده و مقاوم رانش با استفاده از دو لودسل اندازه‌گیری شده است. در پایان نیروهای محاسبه شده با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نماییدپشتیبانی
Link: http://www.getf.ir/?p=2673

بروز رساني: ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ در ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید