مواد غذایی سرشار از فیبر را بشناسیم

ارسال شده در: پزشکی و سلامت | ۰

مواد غذایی سرشار از فیبر را بشناسیم

 

مواد غذایی سرشار از فیبر را بشناسیم

 

مواد غذایی فیبر دار با توجع به اینکه در فرد حالت سیر بودن ایجاد میکند بنابران باعث می شود فرد غذای کمتری بخورد و دچار اضافه وزن نگردد.

فیبر و منابع غذایی حاوی آن خاصیت دیگری هم دارد: جلوگیری از دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی.

در میان مواد غذایی پرفیبر هر فنجان لوبیا ۱۹ گرم فیبر دارد. شروع روز با یک فنجان تمشک شیرین نیز میزان ۸ گرم فیبر را وارد بدن می‌کند. گلابی در میان میوه‌های پاییزی سرشار از فیبر است به طوری که با خوردن یک عدد گلابی متوسط ۵ گرم فیبر دریافت می‌کنید.

در میان آجیل‌ها بادام غنی‌ترین منبع فیبر است و می‌توان آن را به عنوان یک میان وعده مناسب انتخاب کرد چون هر اونس آن ۴ گرم فیبر دارد. سیب زمینی، جو، و گندم کامل سبوس دار نیز هر کدام منابع مفید فیبر هستند. یک عدد سیب زمینی متوسط ۵ گرم، یک فنجان بلغور جو، ۴ گرم و یک فنجان گندم ۶ گرم فیبر دارد.

 

فیبرها اثر لاغری دارند و یبوست را از بین می‌برند؛ خیلی از مواد غذایی که روزانه استفاده می‌کنیم دارای فیبر هستند مانند آناناس، هلو، پرتقال، انگور، کشمش، گریپ فروت، گیلاس، قارچ، گوجه فرنگی، کرفس، پیاز، خیار، کاهو، سیب زمینی، گل کلم، ذرت، نخود، اسفناج، هویج، ماکارونی؛ بدن ما روزانه حدوداً به ۳۰ گرم فیبر غذایی نیاز دارد که با خوردن این مواد می‌توان آن را برای بدن مهیا کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *