دانلود تحقیق در مورد قابلیت جذب دانش word
هدف از این تحقیق بررسی قابلیت جذب دانش با فرمت ورد در قالب ۳۷ صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
هدف از این تحقیق بررسی قابلیت جذب دانش با فرمت ورد در قالب ۳۷ صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب:
قابلیت جذب دانش
۲-۹ مفهوم قابلیت جذب دانش
۲-۱۰ انواع قابلیت جذب دانش
۲-۱۰-۱ قابلیت جذب بالقوه
۲-۱۰-۲ قابلیت جذب بالفعل
۲-۱۰-۳ قابلیت جذب مطلق
۲-۱۰-۴ قابلیت جذب نسبی
۲-۱۱ مدل های قابلیت جذب دانش
۲-۱۱-۱ مدل قابلیت جذب دانش کوهن و لونیتال
۲-۱۱-۲ مدل قابلیت جذب دانش زهرا و جرج
۲-۱۱-۳ مدل قابلیت جذب دانش منبیوا و همکاران
۲-۱۱-۴ مدل قابلیت جذب دانش لین و همکاران
۲-۱۱-۵ مدل قابلیت جذب دانش تودوروا و داریسین
۲-۱۲ مؤلفه های کلیدی قابلیت جذب دانش
۲-۱۳ اهمیت قابلیت جذب دانش در نوآوری سازمان
۲-۱۴ قابلیت جذب دانش و آموزش عالی
این شکل از قابلیت جذب دانش توسط زهرا و جرج (۲۰۰۲) ارائه شده است . آنان معتقدند که قابلیت جذب بالقوه ، سازمان ها را به منظور انجام فرآیندهای کسب و درونی سازی دانش خارجی پذیرا می سازدو
ولی در این نوع از قابلیت جذب ، به کارگیری دانش خارجی کسب شده و درونی سازی شده تضمین نمی شود و صرفاً به کسب و دورنی سازی آن اکتفا می شود . قابلیت جذب بالقوه ، منبع اولیه به منظور بهبود عملکرد سازمان ها می باشد . تجربیات گذشته یکی از عوامل مؤثر در قابلیت جذب بالقوه و خصوصاً گسترش قابلیت های کسب و درونی سازی دانش خارجی می باشد .
این شکل از قابلیت جذب نقش مهمی در تجدید کردن دانش پایه سازمان ها و مهارت های لازم برای رقابت کردن در محیط خارجی بازی می کند . سازمان هایی که در استفاده از منابع و قابلیت های خود انعطاف پذیرند می توانند دانش پایه ای خود را برای سرمایه سازی فرصت های استراتژیک ظاهر سازند . بنابراین می توان گفت که قابلیت جذب بالقوه دارای دو فرایند است که عبارتند از : کسب دانش خارجی و درونی سازی دانش خارجی (زهرا و جرج ،۲۰۰۲) .
فرآیند کسب دانش خارجی بر قابلیت سازمان برای شناسایی و کسب دانش با ارزش و جدید خارجی که مبنایی برای عملیات سازمان به حساب می آید دلالت دارد . تلاش های مصرف شده در فرآیند جاری کسب دانش دارای سه ویژگی است که می تواند بر قلبلیت جذب دانش تأثیرگذار باشد که عبارتند از : شدت ، سرعت ، هدایت.