موقع خوابیدن مراقب قلب خود باشید



موقع خوابیدن مراقب قلب خود باشید

۱- برخی افراد عادت دارند روی شکم یا پهلوی چپ بخوابند؛ در این وضعیت وزن بدن روی قلب فشار وارد می کند. این در حالی است که این عضو حیاتی بدن باید به روند همیشگی پمپاژ کردن خون ادامه دهد.

۲ – این بار اضافه باعث فرسودگی سریع تر قلب می شود. هر انسانی بیش از یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می کند. برای کاهش فشار روی قلب، به سمت راست یا پشت بخوابید. این روش ساده طول عمر شما را افزایش می دهد.

منبع:www.kanoon.ir

خواب عبارت است از کاهش تا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیر فعال شدن تقریباً تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به طوری که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده و توهم‌های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند. در بین پستانداران، پرندگان، ماهیان و دیگر جانوران مراحل خواب و بیداری وجود دارد. خواب برای سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم عضلانی-اسکلتی انسان‌ها و جانوران اهمیت دارد.

اختراع دستگاه نوار مغزی به دانشمندان اجازه داد تا به مطالعه خواب انسان، به روش‌هایی که پیش از آن ممکن نبود، بپردازند. در خلال دهه ۱۹۵۰ فردی به نام اوژن آسرینسکی که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بود، از این وسیله برای کشف آنچه امروز خواب REM خوانده می‌شود استفاده کرد. مطالعات بیشتر بر روی خواب انسان نشان داده است که خواب از یک سری مراحل گذر می‌کند که الگوهای امواج مغزی در هر مرحله با یکدیگر متفاوتند. خواب دارای دو نوع اصلی است:
خواب REM (حرکت سریع چشم) که خواب فعال یا خواب نابه‌روال (paradoxical) نیز خوانده می‌شود.
خواب NREM (به انگلیسی: non-REM حرکت غیرسریع چشم) که خواب آرام نیز خوانده می‌شود.


افزودن دیدگاه